By Your Side (在你身邊) ~by Tenth North Avenue

中英文歌詞如下

Why are you striving these days?
Why are you trying to earn grace?
Why are you crying?
Let me lift up your face, just don't turn away

你努力是為了什麼
為什麼想試著賺得恩典
你為什麼要哭泣
讓我抬起你的臉請不要離我而遠之



Why are you looking for love?
Why are you still searching as if I'm not enough?
To where will you go child?
Tell me where will you run, to where will you run?

你為什麼在尋找愛情
你為什麼還在尋找呢? 好像我不夠
孩子, 你要去哪裡
告訴我你想跑去哪裡?



'Cause I'll be by your side wherever you fall
In the dead of night whenever you call
And please don't fight these hands that are holding you
My hands are holding you

因為無論你在哪裡跌倒
或在夜深人靜的時候呼叫我的名, 我都會在你身邊
請不要試著掙脫這雙握著你
我的雙手抱著你



Look at these hands at my side
They swallowed the grave on that night
When I drank the world's sin
So I could carry you in and give you life
I wanna give you life

看看在我身旁的這雙手
那晚世界的罪惡被釘在十字架上, 我的雙手就吞噬(征服)了墳墓
從此我可以接受你, 給生命
想給你生



Here at my side wherever you fall
In the dead of night whenever you call
And please don't fight these hands that are holding you
My hands are holding you

無論你在哪裡跌倒
或在夜深人靜的時候呼叫我的名, 我都會在你身邊

請不要試著掙脫這雙握著你
我的雙手抱著你


'Cause I, I love you, I want you to know
That I, yeah I love you, I'll never let you go
No, no

因為我愛你,我想讓你知道愛你
而且我永遠不會遠離你
絕不會



Here at my side
My hands are holding you

在你身邊
我的雙手在抱著你



~築夢窩翻譯社







arrow
arrow
    全站熱搜

    Serene 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()